2009年8月7日

I never said I was deep




我從來都不說
你可以認為我口是心非
事實上也是
但我就是不說
其實我很任性很倔強
沒有安全感又老是虛張聲勢
就算我浪費了這些時間
就算那只是虛幻的
我也很奢侈的用時間來陪
有人說過意義是你自己覺得有沒有
這不會是別人幫你認為的
你可以尋求答案
你可以似懂非懂
那種了然於心的感覺
也只有自己在獨自一人的時候
聽著關於那些歌曲帶來感受
確確實實的存在過
畢竟感覺到痛...




---
I love your body 'cause I've lost my mind

If you want someone to talk to,
you're wasting your time

If you want someone to share your life,
you need someone who is alive

And if every relationship is a two-way street,
I have been screwing in the back whilst you drive


I never said I was deep,
but I am profoundly shallow

My lack of knowledge is vast,
and my horizons are narrow

I never said I was big,
I never said that I was clever

And if you're waiting to find what's going on in my mind,
you could be waiting forever


forever and ever...

I never said I was deep.



---
Jarvis Cocker


推到 Plurk!

0 意見:

張貼留言